I love wearing black. When I have a look at my wardrobe, it's definitely the colour (or shade?) that I have most. I just can't get enough of it and I'm often asked why I always wear black (like it's something worth worrying about). The truth is, I just think it's chic. I often say that I will stop wearing black the day they make a darker colour. That being said, I like to contrast a very dark outfit with something that stands out, like this scarf. Honestly, doesn't it look amazing? And it's so comfortable I feel like I have a blanket around my neck. 
Why granny's coat? Well, because my cousin and I decided to buy the same coat together. Turned out she got fed up with hers and decided to give it to... my granny. So yep, my granny and I wander around with the same coat. Luckily we don't live in the same country. That would be weird to have to call each other every morning to make sure we don't dress up like twins.

Have a great week,
Mika.



J'adore le noir. Quand je regarde ma garde robe, c'est de loin la couleur (la nuance?) que je possède le plus. Je ne m'en lasse jamais et on me demande souvent pourquoi je porte autant de noir (comme si ma santé mentale était en danger). Pour être honnête, je trouve juste le noir très chic. Je dis souvent que j'arrêterai de porter du noir le jour où on invente une couleur plus foncée. Cela dit, j'aime bien contraster une tenue foncée avec une pièce plus colorée, comme cette écharpe. Non mais sérieusement, elle n'est pas magnifique? Elle est tellement confortable que j'ai l'impression de porter une couverture autour du cou.
Et pourquoi manteau de grand-mère? Et bien, parce que ma cousine et moi avions décidé d'acheter le même manteau. Sauf qu'un jour elle en a eu marre et a donné le sien à... ma grand mère. Du coup, ma grand mère et moi, on a le même manteau. Par chance, on ne vit pas dans le même pays, sinon j'imagine déjà les coups de téléphone le matin pour être sûres qu'on ne va pas s'habiller comme des jumelles.
Passez une excellente semaine,
Mika.
I WEAR:

Top - asos
Trousers - ZARA
Shoes - Reperto
Coat - Mango
Scarf - asos
Bag - André
Earrings - Sandro